Această rețea publicitară are atât multe avantaje, cât și dezavantaje, pe care le vom analiza în acest articol. Și pe baza informațiilor primite, va fi ușor de concluzionat: merită să lucrați cu acest sistem?
Beneficiile YAN
- Personalizare pentru fiecare utilizator. Această funcție YAN vă va permite să utilizați publicitate contextuală pe site-uri de orice subiect, deoarece utilizatorul va vedea ceea ce este interesat. De exemplu, recent un vizitator a căutat noi jocuri online într-un motor de căutare, iar când va veni pe site-ul dvs., va vedea o reclamă pentru un joc online. Această funcție YAN se numește „direcționare comportamentală”.
- Plătire mare pe clic. Plata depinde direct de subiectul anunțului. Dacă subiectul vinde ceva sau are legătură cu afaceri (Forex, servicii, SEO), atunci este mai probabil ca anunțul să aibă o plată mare. Anunțurile cu tematică de divertisment, cum ar fi jocurile, sunt mai puțin apreciate.
- Configurare flexibilă a blocurilor?. Aspectul nu este cel mai puțin important în atractivitatea blocului de anunțuri. Dacă se îmbină în fundal, este posibil ca anunțurile nu numai să nu fie făcute clic, ci pur și simplu să nu fie văzute.
- Configurarea unităților de anunțuri.
- Este important să găsiți o cale de mijloc în decor, deoarece nici blocurile strălucitoare și provocatoare nu trebuie făcute, ele pot doar enerva cititorii.
- Plăți convenabile ?. Puteți primi fondurile câștigate în sistemul de plată Yandex Money (și transferați de acolo acolo unde este convenabil pentru dvs.). Aici, YAN este cu mult superior Google Adsense, care plătește în mare parte prin cecuri.
Dezavantajele lui YAN
- Acceptați site-uri cu cel puțin 300 de vizitatori pe zi ?. Este imposibil de spus dacă acesta este într-adevăr un dezavantaj. Pentru că, dacă te gândești bine, atunci pur și simplu nu are rost să pui reclame cu participarea mai puțin de 300 de persoane.
- Greu de lovit. Adesea, moderatorii îi refuză pe webmasteri fără să explice clar motivul. Prin urmare, înainte era mult mai ușor să intri în YAN prin intermediul partenerilor lor (Profit-Partner și Adself), dar recent munca cu partenerii a fost închisă.
- Multe restricții. Au cerințe destul de stricte. De exemplu, pur și simplu din cauza găzduirii gratuite sau a designului incomod, resursa poate fi respinsă de moderatori. Prin urmare, înainte de a depune o cerere, ar trebui efectuată o analiză completă. Există chiar și multe articole pe Internet despre cum să treci rapid moderarea.
- Pericol de poziții inferioare ⬇️. Dacă site-ul are un anumit trafic, dar moderatorii au refuzat din orice motiv, atunci poziția site-ului poate cădea în curând. Moderatorii pot considera pur și simplu că site-ul nu este de o calitate suficientă pentru un astfel de trafic. Din cauza căreia relevanța unor pagini va scădea.
Exemplu de viață
Punctul 4 s-a întâmplat cu unul dintre site-urile mele, care, înainte de a aplica la YAN, a avut 4.000 de vizitatori pe tot parcursul anului, doar de la Yandex. După ce moderatorii au respins cererea fără a explica motivul, prezența a scăzut la jumătate într-o săptămână. În câteva luni, a scăzut la 1000, iar în ultimii 2 ani, participarea, din păcate, nu a crescut.Ce anume a influențat această decizie a moderatorilor YAN. Prezența unui număr mare de reclame pe site, prezența articolelor non-unice, nu a plăcut designul sau a extins subiectul site-ului? Din păcate, acest lucru nu se știe. Prin urmare, cu câteva luni înainte de a depune o cerere, vă recomand să eliminați cea mai mare parte a reclamelor, să dezactivați trucurile (dacă există) și să remediați toate erorile din codul și designul site-ului.
Ieșire
Cu toții înțelegem că orice produs are avantaje și dezavantaje. Dar să nu uităm că Yandex este proprietarul Runet, iar rețeaua sa de publicitate este cea mai extinsă și cea mai accesibilă pentru a face bani. Dacă nu faci încă bani cu YAN, fă-o.Este posibil să aveți dificultăți în adăugarea unui site. Dar intrând într-o rețea publicitară, îți poți crește semnificativ veniturile?. Și amintiți-vă, o mulțime de factori influențează veniturile din publicitatea contextuală: locația blocurilor, învelișul lor exterior, temele și multe altele. Luați în considerare ele și obțineți o sursă suplimentară stabilă de venit.