Etapa 1: Alegerea rețelei sociale potrivite
Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Linkedin, Snapchat... Acestea sunt cele mai populare rețele sociale în prezent. Fiecare dintre ele este unică, fiecare are propriul stil și public.
Trebuie să vă cunoașteți bine publicul țintă și cum comunicați cu acesta pentru a alege platforma potrivită pentru promovare. Alegerea ta ar trebui să țină cont și de scopul tău și de formatul afacerii tale.
Dacă aparțineți sectorului vizual, Instagram, Pinterest și Facebook sunt cel mai bun pariu. Dar dacă conținutul tău este mai expert, Twitter, Facebook și Linkedin sunt cel mai bun pariu.
Etapa 2: Completarea profilurilor
Odată ce ați ales rețelele de socializare potrivite, trebuie să completați corect profilurile de pe aceste rețele sociale. La prima vedere, acest lucru este simplu și evident, dar trebuie făcut cu înțelepciune, deoarece aceste informații vor arăta nivelul de profesionalism al dumneavoastră.
Trebuie să vă asigurați că toate informațiile sunt actualizate (poza de profil, coperta profilului, biografie, diverse informații, link-uri...).
Profilele completate corect cu același conținut de culoare arată că produsul dvs. este de încredere.
Etapa 3: Găsiți tonul de marketing potrivit
Ce este un ton de marketing? Acesta este modul în care compania (proiectul) dumneavoastră comunică cu publicul. Cum vei comunica cu publicul țintă pe rețelele sociale? Merită să luați în considerare că tonul este ales și pentru rețeaua de socializare, de exemplu, comunicarea poate fi foarte formală, prietenoasă sau chiar jucăușă ...
Tonul de marketing va depinde direct de imaginea pe care doriți să o prezentați publicului țintă. Pentru a determina tonul cel mai potrivit pentru activitatea dvs., puneți-vă următoarele întrebări:
- Care este imaginea mărcii dvs.?
- Ce fel de relație cu clienții?
- Proiectul (marca) dvs. are asemănări cu alte mărci?
- Ce imagine doriți să prezentați publicului dvs.?
Etapa 4: Selectarea tipului de postări (postări)
Este timpul să ne gândim la strategia editorială. Ce ai de gând să postezi pe rețelele sociale ca conținut? Cât de des vei posta acest tip de conținut?
Răspunsurile la aceste întrebări vor depinde de capacitatea dumneavoastră de producție. Veți avea de ales între:
- Imagini;
- Fotografii;
- Video;
- Animații;
- Articole.
În funcție de tipul activității tale și de aptitudinile tale, vei putea crea mai mult conținut.
Cu toate acestea, dacă doriți neapărat să produceți mai multe articole sau videoclipuri, de exemplu, aveți opțiunea de a crea conținut „pe lateral”. Diverse platforme online facilitează găsirea unui community manager independent, copywriter etc.
În ceea ce privește frecvența postării, trebuie să urmați un anumit model respectând în același timp data de expirare a postării.
De exemplu:
- Twitter: durata medie de viață a unui singur tweet este de 4 ore. Este indicat sa postezi de 2 - 3 ori pe zi.
- Facebook: când postezi o postare nouă, cea anterioară este uitată. Limitați-vă la 3-4 postări pe săptămână.
- Instagram: aceleași reguli ca și pentru Facebook (ei bine, are sens).
- Linkedin: postările nu se suprapun. Puteți posta foarte bine, chiar și de două ori pe zi dacă aveți suficient material.
Etapa 5: Analizați, testați și îmbunătățiți
Odată ce strategia dvs. de social media este pusă în funcțiune, veți vedea impactul ei deplin. Indiferent dacă acestea sunt puncte pozitive sau negative, acestea trebuie analizate cu atenție.
Concluzia este să vă rafinați strategia adoptând formatele care funcționează cel mai bine, cea mai eficientă frecvență de postare și concentrându-vă eforturile pe cel mai eficient canal de promovare.
În timp, managementul comunității va deveni din ce în ce mai eficient și îți va fi mai ușor să-ți atingi obiectivele!
De asemenea, pe lângă articol, vă recomandăm să vizionați videoclipul din Skillbox - „Cum să creați o strategie SMM eficientă”.
Te-ai decis să ne mulțumești pentru conținutul util? Dă-ne Like pe orice rețea de socializare. Mulțumesc, succes cu marca ta.