Trei procese ale modului în care funcționează Căutarea Google:
- Scanați
- Indexare
- Rezultate și clasament
Unde începe totul? Așa e, cu informații. Primul proces se numește Accesarea cu crawlere.Căutarea Google colectează informații din diverse surse. Voi enumera sursele:
- pagini web (adăugarea directă a unui site la Google Console sau indexarea altcuiva site-ul cu un link către orice pagină a site-ului dvs.);
- conținutul contribuit de utilizatori, cum ar fi conținutul postat pe Compania mea pe Google și pe Google Maps;
- cărți scanate;
- deschide bazele de date pe Internet;
- Multe alte surse.
Google caută în permanență pagini noi și le adaugă la lista generală. Următorul pas se numește Indexare. După ce Căutarea Google a accesat cu crawlere o pagină, trebuie să stabilească despre ce subiect este conținutul. În această etapă, Google analizează informațiile, conținutul paginii. Organizează imaginile găsite pe acesta și videoclipurile încorporate. Toate informațiile primite sunt stocate în indexul Google - o bază de date uriașă. Al treilea proces final se numește Raportare și clasare. Utilizatorul introduce o interogare în bara de căutare, iar Google caută în indexul său cele mai relevante rezultate pe baza a numeroși factori. Amintiți-vă, acesta este chiar scopul pe care îl vor urmări toate motoarele de căutare, adică să ofere utilizatorului un răspuns clar și detaliat la cererea acestuia. Ce factori ia în considerare Google:
- locație (țară, oraș, regiune)
- limba
- tipul de dispozitiv al utilizatorului (computer sau telefon)
- alți algoritmi
Recomandări în etape.
Există mai multe recomandări despre cum creșterea eficienței în fiecare etapă .Scanați
- Solicitați accesarea cu crawlere a adreselor URL individuale dacă numai paginile relevante au fost modificate.
- În paginile pe care Googlebot le cunoaște deja, creați un link către noile pagini când le publicați.
Indexare
- Păstrați-vă paginile TITLE scurte și descriptive.
- Folosiți titluri de subiecte adecvate.
- Paginile ar trebui să aibă suficient text.
Rezultate și clasament
- Asigurați-vă că pagina dvs. se încarcă rapid și că este optimizată pentru dispozitive mobile.
- Plasați conținut util pe pagină și actualizați-l în timp util.
- Urmați instrucțiunile furnizate în Regulamentul Google pentru webmasteri pentru a asigura ușurința de a răsfoi site.
Indexul de căutare Google conține miliarde de pagini. Volumul său este de peste 100 milioane GB. Este ca o carte uriașă care are o intrare separată pentru fiecare cuvânt pe toate paginile indexate. În timpul indexării, datele paginii sunt adăugate în înregistrările pentru toate cuvintele pe care le conține.
Algoritmi de căutare
Să presupunem că Google a indexat toate site-urile care au pagini cu conținut de interogare, cum ar fi Crearea cheilor. Cum generează rezultate, de ce unele site-uri sunt mai mari decât altele? În această etapă, sunt conectați tot felul de factori de clasare, algoritmi suplimentari, datorită cărora, în 90% din cazuri, vizitatorul găsește imediat răspunsul la întrebarea sa.Analiza cuvintelor și expresiilor
De exemplu, unul dintre algoritmi se numește - Analiza cuvintelor și expresiilor. Dacă interogarea introdusă are mai multe semnificații și semnificații, Căutarea Google o va determina pe cea corectă folosind sistemul implementat de sinonime . Acest lucru a devenit posibil în ultima vreme. De mai bine de 5 ani, Google creează acest algoritm și, datorită acestuia, calitatea rezultatelor căutării în diferite limbi ale lumii a crescut semnificativ.Selectarea paginilor potrivite
Un alt algoritm este selectarea paginilor potrivite. Google determină cât de bun este un site dacă conține informații care se potrivesc cu interogarea. Când un utilizator introduce o interogare, algoritmii noștri caută în index paginile care se potrivesc și, de asemenea, determină cât de des apar cuvintele cheie pe pagină și în ce secțiuni ale acesteia (de exemplu , în titlu sau corpul textului).Ideea nu este să folosiți de câte ori un cuvânt cheie, ci să încercați să oferiți informații complete la cerere. Pagina ar trebui să conțină informații la cerere și nu doar să le dubleze.
Clasare relevantă a paginii
Aici numele în sine vorbește de la sine, algoritmul este responsabil pentru evaluarea relevanței paginilor. Sarcina este de a afișa mai întâi cele mai relevante pagini. Acest algoritm conține sute de alții, pe baza cărora se formează întreaga problemă. Aceasta include evaluarea noutatea conținutului și de câte ori o solicitare este repetată înainte ca pagina să fie vizualizată. Dacă o pagină este legată de site-uri autorizate din domeniul său, înseamnă că probabil conține conținut de calitate.De asemenea, în etapa de clasare a paginilor relevante, sunt eliminate paginile care conțin spam, și anume paginile cu cuvinte cheie supraîncărcate, și cu multe referințe la resurse dubioase (linkuri de proastă calitate sau necugetate în cantități). Toate acestea sunt luate în considerare de sistemul PageRank și sunt complet eliminate din rezultatele căutării.
Contabilizarea informațiilor despre utilizatori
Un alt algoritm bazat pe informațiile utilizatorului. Și anume, sunt luate în considerare informații despre locația utilizatorului, istoricul solicitărilor anterioare ale acestuia, setările de căutare Google și multe altele.De exemplu, dacă un new-yorkez caută „fotbal”, informațiile de fotbal și orașul New York vor fi afișate mai întâi.
Internetul este în continuă schimbare. Editorii publică sute de pagini web noi în fiecare moment, iar toate aceste schimbări se reflectă în rezultatele căutării Google.