Un truc recent al bazei de date Google a dezvăluit noi detalii despre factorii de clasare în motorul lor de căutare. În acest articol ne vom uita pe scurt la acești factori. La sfârșitul lunii mai, au apărut documente online care dezvăluie cum funcționează algoritmii de căutare Google.
Această scurgere este cea mai mare din ultimii 10-15 ani și este legată de algoritmii de clasare ai căutărilor Google. Documentele includ 2596 module cu 14.014 atribute. Modulele acoperă componente precum YouTube, Asistent, Cărți, căutare video, linkuri, documente web, infrastructură de accesare cu crawlere, sistemul de calendar intern și API-ul People.
Pe 30 mai, purtătorul de cuvânt al companiei Davis Thompson a confirmat autenticitatea documentelor, dar a avertizat cu privire la posibile concluzii eronate bazate pe „informații în afara contextului, învechite sau incomplete”. Deși aceste date sunt adesea denumite „algoritm Google”, acest lucru nu este în întregime adevărat. Documentele conțin informații importante despre datele pe care Google le folosește pentru a îmbunătăți rezultatele căutării, și care va ajuta la optimizarea SEO a site-ului..
Scurgerea a dezvăluit că Google induce adesea în eroare atunci când descrie factorii care influențează clasarea de succes a unui site în motoarele de căutare, mai ales când vine vorba de conținut util. Celebra afirmație „conținutul este rege” este acum pusă la îndoială. De asemenea, s-a dovedit că unele semnale pe care reprezentanții companiei le-au negat că ar afecta clasamentele erau de fapt prezente în documentație.
Este important de reținut că documentele nu specifică cât de multă pondere au diferiții factori de clasare - sunt pur și simplu enumerați.
Pe baza conținutului documentelor, am identificat mai multe grupuri de factori care influențează cu adevărat clasarea site-urilor în Google.
Primul factor este vârsta site-ului sau autoritatea domeniului. În ciuda declarațiilor repetate ale reprezentanților motoarelor de căutare despre absența unei așa-numite „sandbox” pentru resurse noi, se pare că aceasta încă există. Google acordă prioritate site-urilor cu istoric.
Al doilea factor este numele de domeniu și numele subdomeniilor. Anterior, Google a declarat că nu contează dacă utilizați subdomenii sau subdosare în structura site-ului dvs. - aceste opțiuni sunt echivalente. Cu toate acestea, acest lucru este important de luat în considerare pentru site-urile cu subdomenii regionale.
Al treilea factor este puterea mărcii. Motorul de cautare evalueaza popularitatea unui brand dupa numarul mentiunilor sale pe Internet, iar aceste mentiuni nu trebuie neaparat insotite de link-uri catre site. Drept urmare, este aproape imposibil pentru majoritatea întreprinderilor mici și site-urilor web să ajungă în vârf - vor trebui să-și dezvolte brandul și să lucreze la reputația lor, formând un public loial.
Factori comportamentali
Deși influența factorilor comportamentali este asociată în mod tradițional cu Yandex, scurgerea de date a confirmat că comportamentul utilizatorilor pe o pagină afectează și clasamentele Google. În ciuda declarațiilor publice și a interviurilor în care reprezentanții Google au subliniat importanța relevanței, a calității și a experienței utilizatorului, aceștia au negat utilizarea unor valori specifice, cum ar fi rata de clic sau rata de respingere ca factori de clasare.
O altă descoperire neașteptată a fost că datele despre clicuri, tranziții și comportamentul vizitatorilor sunt preluate nu numai din Google Analytics, ci și direct din browserul Chrome. Acest lucru este confirmat de modulul ChromeInTotal din datele scurse. Reprezentanții Google au negat în mod repetat folosirea datelor din browser în algoritmii de clasare.
Mai simplu spus, Chrome clickstreams – toate paginile pe care le vizitați prin acest browser sunt transmise către Google, iar aceste date sunt luate în considerare la clasare.
Transferul de date este asigurat de sistemul NavBoost, care analizează numărul de interogări de căutare pentru un cuvânt cheie, determină tendințele cererii de căutare, numărul de clicuri pe rezultatele căutării, CTR și clasifică clicurile în „rău” (badClicks), „bun” ( GoodClicks), „long” (LastLongestClicks) ) și altele.
O altă descoperire interesantă este că Google poate folosi date din sistemul EWOK, similar cu Toloka de la Yandex, pentru a evalua rezultatele căutării. Aceasta înseamnă că nu doar algoritmii automati participă la clasare, ci și utilizatorii care determină ce site este mai bun pentru o anumită solicitare.
Factori de referință
Un profil de link divers și relevant are un impact pozitiv asupra clasamentului site-urilor. Google analizează textul de ancorare, cantitatea de trafic de pe pagina către care duce linkul și prezența spam-ului de link.
PageRank, care a fost mult timp o componentă cheie a algoritmului Google, rămâne un factor important, în special pentru pagina de start a unui site. Documentelor noi li se atribuie temporar PageRank-ul paginii de start până când își dobândesc propriul PageRank. De asemenea, este clar că linkurile de pe site-uri mai populare contribuie mai mult la PageRank.
Google clasifică linkurile în trei niveluri: calitate scăzută, medie și înaltă. Nivelul este determinat de numărul de clicuri pe link. Dacă se face clic pe un link, acesta transmite semnale de clasare; dacă nu, este considerat de calitate scăzută. Link-urile de calitate scăzută nu dăunează clasării unui site; Google pur și simplu le ignoră.
Conținut proaspăt, relevant și sigur
Conținutul etichetei de titlu contează în continuare. Google are o funcție titlematchScore care măsoară cât de bine se potrivește titlul unei pagini cu o interogare.
Factorii EEAT (Expertiză, Autoritate, Trustworthiness) influențează, de asemenea, clasamentele, deși impactul specific al fiecărui element este neclar. Este cunoscut că Google stochează informații despre autorii de conținut și le evaluează autoritatea.
Documentele din grupul YMYL (Banii tăi, viața ta), care acoperă subiecte medicale, financiare și de știri, sunt clasificate pe baza conținutului original. Google are clasificatoare care generează scoruri separate pentru YMYL Health și YMYL News.
Prospețimea și relevanța informațiilor joacă, de asemenea, un rol. Google evaluează datele în subtitrări, adrese URL și conținutul paginii.
Informații importante din documente
Google are o funcție numită „Twiddlers”, care sunt opțiuni de reclasificare care modifică clasarea documentelor în rezultatele căutării. Motivele pentru o reducere a ratingului pot include:
- Incoerență între link și conținutul paginii către care duce.
- Semnale negative de la utilizatori
- Revizuirea produsului de calitate scăzută.
- Relevanța locației - Google încearcă să claseze primele site-uri care se potrivesc cu locația geografică a utilizatorului.
- Potrivirea completă a numelui de domeniu cu interogarea de căutare (de exemplu, top-sneakers-ever.com).
- Conținut neadecvat (de exemplu, pornografie).
- Google poate aplica diferiți factori de clasare sau algoritmi pentru anumite categorii de căutare, cum ar fi știri, căutare locală, călătorii sau comerț electronic.
De exemplu:
Pentru site-urile locale, mențiunile în agregatoarele și recenziile regionale, serviciile de hărți și cataloagele sunt importante.Pentru site-urile web de călătorie, informațiile despre rezervări și prețuri sunt importante.
Știrile necesită conținut actual, veridic și relevant.
Motorul de căutare Google menține liste albe de site-uri pentru anumite subiecte „sensibile”, precum COVID și alegerile din SUA. Se suspectează că astfel de liste sunt întocmite pe baza datelor din surse oficiale.
Documentele arată că Google păstrează o copie a fiecărei versiuni a fiecărei pagini pe care a indexat-o vreodată. Aceasta înseamnă că motorul de căutare poate urmări toate modificările aduse paginii. Cu toate acestea, atunci când analizează linkurile, Google ia în considerare doar ultimele 20 de modificări ale unei adrese URL.
Pentru a combate spam-ul asociat clicurilor manuale și automate, Google folosește istoricul cookie-urilor, informațiile de conectare Chrome și detectarea tiparelor în comportamentul utilizatorilor.
Lista completă a semnalelor poate fi găsită