Termenul rezumă numeroasele măsuri și strategii menite să influențeze în mod pozitiv relevanța unui site pentru motoarele de căutare precum Google. O strategie SEO bine gândită vă permite să obțineți un clasament mai bun al interogărilor de căutare, ceea ce duce la mai mult trafic și perspective de conversie mai bune pentru clienți pe termen lung.
A ajunge în primele 10 poziții în termenii de căutare Google nu este un produs întâmplător. Algoritmul Google, precum și orice alt motor de căutare precum Yahoo, Bing sau Yandex, evaluează relevanța tuturor site-urilor de internet indexate din lume în funcție de interogarea de căutare. Prima pagină afișează cele mai relevante rezultate măsurate printr-o abundență de criterii. Optimizarea pentru motoarele de căutare își propune să creeze un site web în conformitate cu aceste criterii și să îmbunătățească clasamentele într-un mod durabil.
Diferențe între SEO și SEA
Motorul de căutare oferă de obicei utilizatorului două tipuri de rezultate după introducerea unei interogări: în primul rând, rezultate organice ale căutării și, în al doilea rând, anunțuri care se potrivesc cu termenul de căutare. Pentru publicitate, agentul de publicitate trebuie să plătească Google - există un preț pentru fiecare clic, determinat cu ajutorul mecanismului de licitație.
Pentru rezultatele căutării organice, algoritmul Google oferă paginile web pe care le consideră cele mai bune pentru termenul de căutare introdus și le afișează ca rezultat al căutării. Operatorul site-ului nu trebuie să plătească nimic către Google pentru asta.
De ce este important SEO?
Motoarele de căutare, și în special Google, sunt poarta de acces către Internet. Mulți utilizatori au setat Google ca pagină de pornire a browserului lor și aproape toate sesiunile online încep cu o interogare de căutare. Pentru operatorii de site-uri web, asta înseamnă că chiar și cel mai bun site cu cel mai util conținut renunță la potențial dacă Google nu îl găsește. Iar pentru furnizorii comerciali, succesul afacerii depinde în mod critic de plasarea în rezultatele căutării organice - cu cât sunt mai departe, cu atât mai bine, dar cu siguranță pe prima pagină.
Diferitele domenii ale SEO
SEO (optimizare pentru motoarele de căutare) poate fi împărțit în următoarele domenii:
- Cuvinte cheie: este vorba despre definirea termenilor cheie principali (cuvinte cheie) pentru care pagina web ar trebui apoi să fie optimizată.
- SEO tehnic: se referă la toate măsurile care asigură că algoritmul Google poate citi și înțelege conținutul paginii.
- Onpage SEO: se referă la componentele implementate direct pe pagină. De exemplu, metainformații semnificative, linkurile interne și îmbogățirea paginii cu conținut multimedia (video) oferă o poziție mai bună.
- SEO mobil: tot mai multe persoane accesează web-ul folosind dispozitive mobile, cum ar fi smartphone-urile. Prin urmare, este important ca site-ul web să fie optimizat pentru o vizualizare mobilă.
- Conținut editorial: algoritmul Google este întotdeauna mai bun pentru a determina dacă o pagină oferă conținut util utilizatorului. De aceea, conținutul de calitate este o necesitate.
- Offpage SEO: este vorba în primul rând despre link-uri externe. Numărul și calitatea paginilor terță parte pot afecta clasamentele organice.
- SEO Căutare vocală: tot mai mulți utilizatori își fac căutările folosind limba. Căutarea vocală modifică comportamentul de căutare și face noi cerințe pe pagina web. Voice Search SEO se concentrează pe conținut și optimizarea tehnică pentru căutarea vocală.
KPI-uri SEO importante
KPI înseamnă Key Performance Indicator - o măsură a performanței. KPI-urile pot fi folosite pentru a măsura succesul măsurilor SEO. Aceștia sunt principalii indicatori:
- Rata de clic (CTR);
- Clasarea cuvintelor cheie;
- Viteza de încărcare;
- Motorul de căutare;
- Rate de respingere;
- Timpul petrecut pe pagină.
A fost interesant? Abonați-vă la rețelele noastre sociale. Citiți informațiile despre promovarea site-ului, fiți mereu informat.